With the exhibition “I STILL SAY  YES”,  Bitsy Knox (born in 1984 in Vancouver) presents a body of new  works.  Knox found an album on vinyl  entitled 'All Alone' by Rubeck, a  one-time  solo project by Belgian  musician Rudi Fabeck. It was the  jacket cover  that intrigued her. This  image marks the starting point  for a project,  which lies as much in  historical investigation as it  does in  speculation. “With the  information I collect, I form webs  starting off  as disparate and fuzzy  and are eventually intertwined and  whittled down  to a single thread,  which is then duplicated,  manipulated, and  simulated”. The initial piece  of this exhibition is  'Every Afternoon I  See a Little Less is More',  drawings isolating  different elements of  the cover, in a gesture  reminiscent of fan art.  The appearance of a  slight abstraction in the  drawings announces the  distance between  Knox's understanding of the  object and its actual  existence.
The artist choreographs a permanent communication between the    imagination of what would be and what is... With 'A Wintervening, A    Nightimposition', a large drawing triptych, Knox moves "from being to    appearance", she expands into a speculative space: What might exist    outside the borders of the photograph. But the correspondence between    Rubeck and the artist makes her feel like "[she is] talking to a ghost".    Their exchange gave rise to 'Benidorm', a display table presenting    photocopies sent by the musician to the artist. Some domestic plants    that embody the undefined state halfway to life and death, inhabit the    installation. Amongst them lies the sculpture 'The Wet Thud of My Words    Hitting Yours, Indeterminately', nearby elements moving but seldom    touching each other.
Also at the center of the ensemble, the album not yet listened by Knox,    finds shyly its place contrasting with the imposing verticality of    'Casual Histories of Uncertain Nature', pieces described by the artist    as: “there is no need for them to be real, they are happy to be fake    marble". Finally, the video titled 'No Shadows On The Nude Beach'    reminds us of this definition of the sea from 'The Dictionary of    Symbols': "Water in movement, the sea symbolizes a transitory state    between unrealised potential and formal reality, a state of ambivalence,    one of uncertainty, of doubt, of indecision with the power to move in    either direction. From this comes the understanding that the sea is  an   image of life as much as it is of death." With this exhibition the    audience is invited to stroll in a space where Knox suggests the idea  of   a story and a certain intimacy. Still.

 FR:
BITSY KNOX
"I STILL SAY YES"
Komplot 
295 avenue Van Volxemlaan, B-1190 Brussels
Vernissage le 18 janvier à 18h.
Exposition ouverte du jeudi au samedi, de 14 à 18h
Finissage le 25 février avec sénace d’écoute d’Arowax
Pour l'exposition "I STILL SAY YES", Bitsy Knox (née en 1984 à Vancouver, vit et travaille à Bruxelles) présente un ensemble de nouvelles pièces. Knox a trouvé un vinyl titré 'All Alone' de Rubeck, projet unique du musicien belge Rudi Fabeck: c'est la pochette qui l'intrigua. Cette image marque le point de départ d'un projet qui touche autant à l'investigation historique qu'à la spéculation. "Avec l'information que je rassemble, je crée des réseaux qui s'amorcent hétérogènes et flous puis qui sont éventuellement entremêlés et réduits à un seul fil qui est ensuite dupliqué, manipulé et simulé." Dessins, vidéo, objets trouvés participent à une installation qui oscille entre espace intimiste et espace spéculatif. Ainsi l'artiste orchestre un va et vient permanent entre l'imagination de ce qui devrait être et ce qui est. Il y a quelque chose d'à la fois incongru et très organisé qui fait de cette exposition un ensemble incantatoire.

NL:
BITSY KNOX
"I STILL SAY YES"
Komplot 
295 avenue Van Volxemlaan
B-1190 Brussels
Opening 18 januari om 18 uur
Tentoonstelling open van donderdag tot zaterdag, van 14 tot 18 uur
Finissage februari 25 met Arowax
In de tentoonstelling "I STILL SAY YES" toont Bitsy Knox (geboren in 1984 in Vancouver) een groep van nieuwe werken. Knox vond een vinylplaat van Rubeck met de titel 'All Alone', het enige project van de Belgische muzikant Rudi Fabeck: het was de hoes die haar intrigeerde. Deze afbeelding werd het vertrekpunt van een project gebaseerd op zowel historisch onderzoek als speculatie. "Met de informatie die ik verzamel creëer ik netwerken die zich heterogeen en vaag ontwikkelen en uiteindelijk gemengd worden en herleid tot één enkele rode draad die hierna gedupliceerd, gemanipuleerd en gesimuleerd wordt." Tekeningen, video, en gevonden voorwerpen maken deel uit van een installatie die balanceert tussen intimistische en speculatieve ruimte. De artiest orchestreert een permanente heen- en weerbeweging tussen inbeelding van wat er zou kunnen zijn en van wat er is. Het incongruente en gelijktijdig georganiseerde karakter van deze tentoonstelling maakt het tot een bezwerend geheel.  



Video in the show